Dimecres, 14 d'octubre de 2015

Alfred Bosch: 'És l’hora de posar fi a la impunitat del franquisme'

El president del grup municipal d’ERC, Alfred Bosch, ha reclamat avui 'posar fi a la impunitat del franquisme'. El regidor republicà considera que 'cal jutjar als botxins, demanar compensacions i que l’Estat espanyol demani perdó pels crims comesos'. Bosch ha fet aquestes declaracions en el marc de la Jornada “Lluís Companys i la Justícia Universal” organitzada per la Fundació Irla i Esquerra Republicana.

Alfred Bosch ha fet la colenda de la Jornada repassant la vida de compromís del president Lluís Companys. En aquest sentit, ha defensat que 'Companys va ser sempre una persona generosa i estimava la justícia', per aquest motiu 'mai va triar el camí més fàcil, perquè tenia uns ideals molt forts i arrelats'.

El regidor ha assegurat que una de les virtuts de Lluís Companys va ser la d’unir la tradició obrerista amb la tradició catalanista, 'un fet que atemoria a l’Estat i que ho segueix fent ara perquè té molta força, la justícia social i la llibertat nacional és la mateixa causa'. Finalment, Bosch ha recordat que el president assassinat 'va ser un exemple de coratge i valentia fins al darrer sospir'. I 'representa la lluita dels nostres pares i avis per Catalunya, la democràcia i la llibertat', ha reblat.

Intervenció d'Alfred Bosch a la Jornada “Lluís Companys i la Justícia Universal”