Divendres, 9 de març de 2012

Amorós: 'Cal aturar una reforma laboral que malmetrà les relacions laborals i, fins i tot, les humanes'

El portaveu adjunt del grup parlamentari d'Esquerra,Oriol Amorós, ha mostrat el suport d'Esquerra Republicana a la convocatòria de Vaga general pel dia 29 de març que han fet pública avui els sindicats UGT, CCOO, Intersindical-CSC, així com també sindicats bascos i gallecs, i a la qual donen suport la majoria de forces polítiques i socials del país. Amorós ha destacat que 'una vaga general sempre és l'últim recurs al qual ningú hi vol acudir però és l'últim recurs que ens queda als treballadors i les treballadores per aturar una reforma laboral que suposa un greu desequilibri en la relació entre treballadors i empreses'.

Tal i com ha explicat el vice-secretari general d'Esquerra, 'aquesta reforma posa els treballadors totalment al descobert pel que fa al futur del seu salari i les seves condicions laborals i a l'empesa pel que fa a capacitat de concertació, és una reforma que introdueix l'agressivitat entre empresaris i i treballadors'. Amorós ha insistit que 'Esquerra Republicana creu en la concertació i l'acord, no en la imposició unilateral d'un part amb la única via per l'altra part de recórrer als tribunals'.

Amorós ha refermat que 'Esquerra Republicana defensa que hauríem d'avançar en la línia contrària a questa reforma, avançar en la co-decisió, la co-participació la co-responsabilitat i la flexibilitat pactada i concertada a les empreses'. 'Aquesta reforma empitjorarà les condicions de treball i genera unes relacions laboral per a l'era post-industrial deshumanitzades. No només es malmetran les relacions laborals, sinó fins i tot, les relacions humanes' ha conclòs.

Pel que fa a l'àmbit institucional 'aquesta reforma escombra les competències de la Generalitat en l'àmbit laboral, sense capacitat de mediació en aquelles empreses que tramiten EROs: la Generalitat no podrà intervenir com a administració fent de mediadora com s'ha fet fins ara en casos tan coneguts com Derbi, Yamaha etc.'

Oriol Amorós ha volgut recordar el sindicalista Francesc Layret, avui més vigent que mai: 'Quan els treballadors fan vaga, no és que no vulguin treballar, sinó que volen fer-ho en millors condicions'.

Oriol Amorós