Dimarts, 7 d'agost de 2012

Amorós demana a la Generalitat que no s’inhibeixi de la situació dels aturats sense prestacions i els representi amb fermesa davant Madrid

El portaveu adjunt del Grup Parlamentari d’ERC, Oriol Amorós, ha demanat al Govern de la Generalitat que no s’inhibeixi en l’afer del programa PREPARA, la prestació econòmica que cobren els desocupats que han esgotat totes les prestacions de desocupació. Amorós ha afirmat que '56000 catalans que no tenen cap altre ingrés que els 399,38€ del PREPARA estan patint un endarreriment en el cobrament d’aquesta prestació, i a més a més, 100.000 aturats que en els propers 12 mesos es quedaran sense subsidi d’atur no s’hi podran acollir; mentre que els que encara tenen subsidi pateixen una reducció mitjana de 2.677 euros menys anuals: Tot plegat és competència de l’Estat, sí, però ens sembla increïble que el Conseller Mena se’n vagi de vacances i encara no hagi dit ni piu sobre aquesta qüestió'.
'Amb el rècord d’empreses i famílies en suspensió de pagaments, amb el tancament d’empreses més elevat dels darrers anys, amb l’increment del cost de la vida per les darreres pujades d’impostos i amb el maltracte financer en tots els àmbits amb la gent més desafavorida, el Conseller Mena hauria de posar-se al capdavant i representar les persones que pateixen l’atur davant el Govern Central, enlloc d’estar planificant el desmantellament del SOC, la supressió de serveis per trobar feina, el tancament d’entitats que ajuden a trobar feina als col·lectius més desafavorits i el tancament de la Renda Mínima d’Inserció per a persones que tenen un problema de caràcter laboral', ha sentenciat Amorós.
El portaveu adjunt ha recordat que els 400 euros corresponents al mes de juny s’haurien d’haver pagat al voltant del 25 de juliol, però a principis d’agost encara no han arribat als seus beneficiaris. Els pressupostos generals de l’Estat per al 2012, aprovats ja ben entrat l’any, no contemplen assignació econòmica suficient per fer front a aquesta despesa tot l’any, i el darrer Reial Decret que el prorrogava ho feia fins al 15 d’agost. Divendres passat Rajoy va esquivar respondre la pregunta sobre la seva continuïtat fins a dues vegades. Per al parlamentari republicà 'és vergonyós, una mostra de desinterès absoluta per la gent més necessitada, i una actuació amb nocturnitat i alevosia, que s’aprofitin les vacances estivals i la desinformació per a atacar una altre cop la gent més desafavorida' i considera que 'el Govern del PP està posant tots els ingredients per a una explosió social i, després, ens dirà que cal endurir el codi penal davant les protestes. Calen ja mesures per atenuar el dolor i per recolzar la creació d’ocupació'.
ERC considera que 'el Govern del PP demostra la seva ineptitud com a gestors amb els endarreriments, ja que és un moviment de tresoreria absolutament previsible i planificable. I mentrestant, el Conseller Mena, enlloc de defensar els aturats catalans, calla i mira cap una altra banda' i és per això que 'ERC demana al Govern de la Generalitat que exigeixi al Govern de l’Estat de forma clara i contundent la continuïtat del programa i que engegui, de forma immediata i preventiva, un dispositiu d’urgència per informar tots els aturats que s’han quedat sense prestació per a que sol·licitin el programa PREPARA abans del 14 d’agost'.

Oriol Amorós insta el Govern de l'Estat a canviar punts de la reofrma laboral que  abarateixen l'acomiadament
Oriol Amorós insta el Govern de l'Estat a canviar punts de la reofrma laboral que abarateixen l'acomiadament