Dissabte, 27 de febrer de 2016

Amorós: ‘El refugi és un dret, no és només una qüestió de solidaritat’

El Secretari Nacional de Ciutadania i Immigració d’Esquerra Republicana, Oriol Amorós, ha participat a la Marxa Europea pels drets de les persones refugiades que s’ha celebrat a Barcelona. Amorós ha manifestat que ‘el refugi és un dret, no és només una qüestió de solidaritat. És urgent que tots els països democràtics que van signar el conveni de Ginebra s’impliquin més i assumeixen responsabilitats’.

Més transparència

Amorós ha demanat al govern espanyol i a la Unió Europea que ‘hi hagi més transparència amb tota aquesta crisi i, en aquest sentit, necessitem conèixer les dades dels refugiats. Només així podrem treballar per establir els mecanismes adients perquè en 1 any aquestes persones siguin autònomes’.

Vies Segures

‘A Catalunya també hem estat refugiats, no ho oblidem’, ha recordat Amorós que ha reivindicat que ‘no podem trigar més a organitzar Vies Segures per evitar els espolis i les morts que es repeteixen diàriament per aquests moviments migratoris obligats’.

Oriol Amorós i Ana Surra a la manifestació de Barcelona