Dimecres, 17 de juliol de 2013

Amorós : ‘La fi dels convenis és un atac directe a la butxaca dels treballadors’

El portaveu adjunt del Grup Parlamentari d’ERC, Oriol Amorós, ha demanat al conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, quants treballadors quedaven actualment fora de la negociació col·lectiva a causa de l'aplicació de la reforma laboral. Puig ha afirmat que 4.000 empreses i 84.000 treballadors queden al marge de la mediació impulsada per la Generalitat per renegociar els convenis sectorials. Amorós ha qualificat ‘d'atac al poder adquisitiu dels treballadors el fet que algunes patronals es desentenguin de les negociacions’.

D'acord amb la nova legislació del Govern espanyol, amb la reforma laboral, a partir del 7 de juliol quedaven sense efecte els convenis col·lectius, quedant els treballadors sota el règim general. Oriol Amorós, ha qualificat de ‘molt greu la situació laboral a Catalunya’ i ha recordat que ‘a les xifres donades pel conseller s'hi han d'afegir aquells treballadors regits per convenis estatals o per empreses d'àmbit estatal que no s’estan tancant’.

Amorós ha posat alguns exemples del que pot passar a partir d’ara i ha explicat que ‘si no s'aborda la negociació col·lectiva un xofer que faci transport de mercaderies, per exemple, pot passar de cobrar 1300 euros a ser acomiadat i substituït per un altre que en cobri 645 euros’. El portaveu adjunt d'ERC ha qualificat ‘d'atac directe a la capacitat adquisitiva dels treballadors els efectes de la reforma laboral’, i ha afirmat que ‘el marc espanyol porta a un sistema de relacions laborals amb múltiples vies per a devaluar les condicions dels treballadors, que no genera qualificació i només porta al conflicte’.

El portaveu adjunt d’ERC, responsable d’economia i empresa, ha insistit que ‘no és veritat que aquest fos l’únic sistema per abordar situacions d’empreses en crisi, el conveni és la norma general i la situació de crisi d’una empresa es pot abordar de moltes altres formes: despenjar-se del conveni, article 41 i modificar condicions substancials de llocs de treball, la reforma ha facilitat l’acomiadament col·lectiu i, per tant, l’atac als convenis és la gota que colma un vas que ja vessa’.

Oriol Amorós insta el Govern de l'Estat a canviar punts de la reofrma laboral que  abarateixen l'acomiadament
Oriol Amorós insta el Govern de l'Estat a canviar punts de la reofrma laboral que abarateixen l'acomiadament