Dimarts, 4 de març de 2014

Amorós: ‘No ens deixarem prendre el Delta, lluitarem pel Delta i per les Terres de l’Ebre’

El portaveu adjunt del Grup Parlamentari d’ERC, Oriol Amorós, assegura que el nou Pla de conca de l’Ebre ‘és una barrabassada més del govern espanyol en contra del medi ambient, del territori i de Catalunya’. Amorós ha explicat que tal com diuen els regants de l’Esquerra de l’Ebre aquest pla podria deixar en 25 anys un terç del Delta sota el mar. ‘No ens deixarem prendre el Delta, lluitarem pel Delta que és patrimoni de la biosfera, lluitarem per les Terres de l’Ebre. Emplacem el Govern a enfrontar-se al Pla amb perseverança, ens posem com sempre al costat de la gent que defensa el riu i la terra’.

Sobre la proposta del Ministerio de flexibilitzar els cabals, Amorós ha dit que és una ‘pseudo-proposta ridícula’ i els aconsella més rigor científic.

Ple per l’eradicació de la pobresa, una oportunitat per aportar solucions

Amorós ha convidat els grups a ‘treballar amb rigor, aportar propostes i ser valents per arribar a acords que puguin possibilitar solucions’ en el ple monogràfic sobre la pobresa que celebrarà el Parlament la propera setmana. ‘Volem que es faci el ple i que sigui útil, que els partís siguin valents i en aquests moments difícils siguem capaços d’arribar a cords que pugin beneficiar la gent que pitjor ho està passant’. En aquest sentit ha anunciat que el Grup Parlamentari d’ERC està treballant en propostes concretes:

- Pacte Nacional per la Inclusió i l’eradicació de la Pobresa, amb indicadors de resultats i en coordinació amb les entitats.

- Redistribució de la riquesa amb una nova fiscalitat i rendes.

- Accés al treball com a instrument bàsic d’inclusió social

- Garantia del dret a l’habitatge

- Accés als serveis de primera necessitat

- Sanitat i educació universals