Divendres, 22 de setembre de 2017

Amorós: “Si guanya el Sí l'1-O, 825.000 persones que fa més de 5 anys que resideixen legalment a Catalunya podran demanar la nacionalitat”

El secretari d'Igualtat, Migracions i Ciutadania del Govern, Oriol Amorós, ha explicat aquest matí des de Badalona que si guanya el sí en el referèndum del proper 1 d'octubre, la futura república catalana permetrà que els ciutadans que porten més de 5 anys al país puguin demanar la nacionalitat. “Si guanya el Sí l'1-O, 825.000 persones que fa més de 5 anys que resideixen legalment a Catalunya podran demanar la nacionalitat”, ha explicat. “Per la República catalana proposem fer el mateix que fa França, el Regne Unit, el Canadà o els Estats Units, posar l’accés a la nacionalitat als 5 anys. I ja ho recull la Llei de transitorietat”, ha afegit.

Avui hi ha 1.100.000 catalans que viuen i treballen aquí, i que no poden votar ni ser votats en les eleccions”, ha comentat Amorós. “Amb la República tindran drets polítics i això ens farà una societat més democràtica i justa. Actualment, la legislació espanyola discrimina per motius d’origen l’accés a la nacionalitat”, ha defensat el secretari del Govern.

Amorós ha defensat que la república ha de ser oberta i garantint els drets de tots els seus ciutadans: “Volem una República plenament democràtica on tothom que hi visqui tingui dret a vot. Volem una República acollidora amb els refugiats que són perseguits i que els seus drets humans són violats en altres indrets del món”, ha afirmat el secretari de Migracions del Govern, que ha volgut mostrar solidaritat amb tots els companys de l'executiu que han estat detinguts.

La diputada uruguaiana d'Esquerra Republicana, Ana Surra, ha defensat una república oberta i que garanteixi els drets dels ciutadans sigui quin sigui el seu origen: “Els catalans que venim d'altres parts del món, volem viure en un país amb plens drets”, ha afirmat.

Amorós:
Amorós: "Si guanya el Sí l'1-O, 825.000 persones que fa més de 5 anys que resideixen legalment a Catalunya podran demanar la nacionalitat"