Dissabte, 5 de novembre de 2016

Aragonès: ' La nostra fortalesa és la transversalitat i la unitat, cal respondre amb la unitat'

El secretari de Política Econòmica i Coneixement d'Esquerra Republicana, Pere Aragonès, ha estat l'encarregat d'obrir la jornada 'La Fiscalitat a la República Catalana' en el marc del procés participatiu ‘La República que Farem’. Aragonès ha destacat que 'la nostra fortalesa és la unitat i la transversalitat. Davant de cada atac hem de respondre amb unitat i això no és obstacle perquè cada força política pugui fer les seves pròpies propostes'.

Aragonès ha assegurat que 'cada embat de l'estat espanyol parteix d'una lògica antidemocràtica que és el sistema legal petrificat en un Tribunal Constitucional petrificat, assimilant espanya als països de menys qualitat democràtica'. Pere Aragonès ha centrat els principals reptes en matèria de fiscalitat i ha explicat que 'no ens trobem davant la necessitat de fer petits canvis en el model fiscal existent, això és política autonòmica, el que debatem és política d'estat i els canvis estructurals per afrontar el futur amb garanties, parlem sobre la República que Farem. Deixem clar d'entrada que si no afrontem la Independència, no podrem dotar els nostres serveis públics'.

Aragonès ha centrat els tres reptes de la futura República Catalana en l'àmbit fiscal en com caldrà afrontar el canvi tecnològic, el canvi demogràfic amb un envelliment progressiu de la població, i com fer front al canvi climàtic amb una fiscalitat que haurà d'incidir sobre els efectes negatius del creixement econòmic a aquest nivell.

El Secretari de Política Econòmica i Coneixement d'Esquerra Republicana, Pere Aragonès.