Dimecres, 16 de setembre de 2015

Artur Mas: 'Les pensions a Catalunya estan avui més que garantides i poden ser millors en el futur'

El Museu d’Història de Badalona ha acollit un acte de Junts pel sí sobre les pensions d’una Catalunya independent, protagonitzat per Artur Mas, Oriol Amat i Elisenda Paluzie, els quals han donat arguments clars sobre el futur més que garantit de les pensions en una Catalunya estat.

Artur Mas ha afirmat de manera contundent que 'no només les pensions estan garantides sinó que no corren cap perill' i ha lamentat que 'tots aquells que us diuen que les pensions a Catalunya estan en perill si som independents no han donat cap de les explicacions que nosaltres donem'. Mas ha afegit que 'aquesta candidatura intenta fer les coses bé i explicar la veritat, no fer demagògia.'

El candidat número 4 per Barcelona ha explicat que 'si la població de Catalunya decideix fer un pas històric a partir del 27S, com a conseqüència de la nostra estructura econòmica les pensions estan més garantides respecte a la resta d’Espanya i poden ser més altes.' Amb aquestes paraules, Artur Mas ha volgut 'contrarestar' la que anomena 'campanya barroera de la por que s’ha engegat des de l’Estat espanyol' i ha afegit que 'l'única cosa que està intentant és que la gent s’espanti abans del 27S'.

'En aquesta campanya de falsedats' ha dit Artur Mas 'ens volen fer entendre que a Madrid tenen un lloc amb calaixets on cadascú hi té els diners de la seva pensió...això no existeix' i ha afirmat que 'el que sí existeix és un munt de gent que treballa i cotitza i que gràcies a aquestes persones es paguen pensions. Que deixin d’explicar sopars de duro.'

En resposta als periodistes arran de les declaracions del president dels Estats Units, Barack Obama, sobre la situació actual d’Espanya, Artur Mas ha dit que li semblen unes paraules 'lògiques' i ha afegit que 'segur que parla en aquests termes en referència a d’altres països.' Segons el candidat de Junts pel Sí 'Espanya pot estar unificada amb o sense Catalunya' i s’ha mostrat sorprès amb el fet que 'el govern espanyol vagi per tot arreu parlant de Catalunya i no ho faci amb les institucions catalanes.'

Per la seva banda, Oriol Amat i Elisenda Paluzie han posat negre sobre blanc càlculs i xifres de les pensions d’una Catalunya estat, i les han garantides sense cap mena de dubte. Oriol Amat ha explicat que 'la Seguretat Social rep unes cotitzacions de les persones que treballen i aquestes cotitzacions venen dels ingressos dels qui cotitzen; a més la Seguretat Social paga les prestacions d’atur i hi ha un saldo que pot ser positiu o negatiu.' En aquest sentit, Amat ha afirmat que 'és a Catalunya on les pensions estan garantides i poden ser millors perquè hi ha superàvit ja que generem més ingressos, tenim més ocupació i les cotitzacions de les persones que treballen són més elevades.'

Per la seva banda, Elisenda Paluzie ha explicat que 'si el 2016 es proclama la independència hi haurà un dèficit menor de la Seguretat Social' i ha afegit que 'tenim vàries opcions: en una independència pactada ens hem de repartir actius i passius en funció de la població. Si no hi ha pacte o no ens volem gastar el fons de reserva o hi hagi més grans que joves, amb una hisenda independent tindríem més ingressos.' En xifres, Paluzie ha afirmat que 'l’increment és de 47.000 milions per any i les pensions a pagar són 2500 milions'. Per a Paluzie 'no podem acceptar ni més demagògia ni més campanya de la por respecte les pensions.'