Dilluns, 26 de maig de 2008

Bernat Joan, al XIV Fòrum de Sao Paulo: “hem de seguir amb molt d’interès el procés democràtic del Paraguai”

Bernat Joan, Secretari de Política Internacional d’Esquerra, ha participat aquest cap de setmana en la XIV edició del Fòrum de Sao Paulo, a Montevideo. Joan ha considerat que “existeix una varietat molt notable entre les esquerres llatinoamericanes, que van des d’intents de modernització i d’adaptació a les necessitats de principis del segle XXI fins a brots de populisme que és difícil d’avaluar on poden acabar”. Segons Joan, “des de la Comunitat internacional –i, especialment, des de la Cooperació al Desenvolupament que portam a terme des del govern de Catalunya- hem de donar suport a aquells projectes que promoguin el desenvolupament humà i la participació democràtica en aquesta part del món”.

Entre aquests casos, Joan ha manifestat que “hem de seguir amb molt d’interès el procés democràtic del Paraguai, que s’ha vist empès per la victòria electoral de Fernando Lugo, al capdavant d’una coalició progressista”. Segons Joan, “el Paraguai és l’únic estat americà que té com a majoritària una llengua autòctona –el guarnaí – que, Lugo, a més de conèixer-la bé, té la intenció de promoure i consolidar com una de les dues llengües de l’estat. Aquesta percepció de la diversitat i l’articulació de polítiques progressistes haurien de servir perquè Paraguai sortís de la situació d’endarreriment econòmic i social en què actualment es troba”.

Bernat Joan