Divendres, 6 de desembre de 2013

Bosch: 'Fem nostra la lliçó de Mandela de caminar cap a la llibertat amb generositat, habilitat, coratge i fermesa'

El diputat Alfred Bosch ha expressat en nom d'Esquerra Republicana de Catalunya la consternació per la pèrdua de Nelson Rolihlahla Mandela. Bosch ha recordat que Mandela ha encarnat una de les grans causes de la humanitat, com és la lluita contra la supremacia i la desigualtat racial. Segons Bosch, 'Mandela és un tòtem, un home-símbol, un gegant moral, que s'ha guanyat el respecte i la veneració de tota la humanitat'.

El diputat Bosch ha destacat la 'combinació de fermesa i ductilitat' en totes les accions del líder sud-africà. 'Mandela sempre va vincular el seu futur al del seu poble, i la seva determinació va ser entesa com una mostra d’integritat i d’entrega. De fet sempre va insistir que mentre el seu poble no fos lliure, ell no podia ser lliure'. Ha afirmat Bosch, tot afegint que 'cal no oblidar però, que quan va tenir l’ocasió real de dialogar sense condicions per a un futur sense exclusions i per construir un país diferent, s’hi va prestar ràpidament'. El diputat republicà ha reconegut que Mandela ha estat un 'autèntic estadista', com així ho va demostrar, liderant una transició pacífica, redreçant el país i evitant una guerra civil racial.

El llegat de Mandela, segons Bosch, en ofereix molts lliçons polítiques i morals, com ara la de 'comprendre que la grandesa política consta a parts iguals de generositat, habilitat, coratge i fermesa'. Un altra lliçó important que destaca el diputat republicà és que 'cal saber que hauràs de parlar i que t'hauràs d'entendre amb el teu rival, però sense renunciar a allò que és just i que ha motivat la lluita de tota la teva vida'. Per Bosch els catalans s'haurien de fer seves aquestes lliçons, a més de la de 'caminar cap a la plena llibertat i la justícia amb fermesa, sense renunciar al redreçament dels mals del passat'.

Bosch: 'Fem nostra la lliçó de Mandela de caminar cap a  la llibertat amb generositat, habilitat, coratge i fermesa'