Dimecres, 3 de juny de 2015

Bosch: 'Hem d'acabar amb la paradoxa que en aquest país existeixin pisos buits i persones que no tenen garantit el dret a l'habitatge'

Esquerra Republicana de Catalunya celebra que el projecte de llei que evitarà que els pisos d'entitats bancàries que provenen d'un desnonament acabin en mans de fons d'inversió hagi superat el debat a la totalitat. Un text que preveu obligar els bancs a comunicar a la Generalitat i els ajuntaments la venda dels pisos que proven d’un desnonament perquè tinguin preferència a l’hora de comprar-li i el puguin destinar a lloguer social en municipis amb risc elevat d'exclusió social i forta demanda residencial.

'Amb aquesta llei, acabarem amb una paradoxa que viu aquest país: que, d’una banda, existeixin pisos buits i de l’altra, persones que no tenen garantit el dret a l’habitatge', ha declarat el diputat d’Esquerra Republicana Pere Bosch.

Una altra de les mesures d'urgència incloses al text permetrà a la Generalitat sancionar les entitats bancàries que no mantinguin els habitatges en bon estat . Així, el Govern podrà obligar a fer obres de rehabilitació dels habitatges buits provinents d'execucions hipotecàries o de dació en pagament, perquè molts d'aquests habitatges, propietat d'entitats financeres, estan buits però no es poden ocupar perquè necessiten obres de rehabilitació i d'adequació.

'Aquesta llei neix amb la voluntat de convertir-se en una mesura estructural per garantir el dret a l’habitatge, però només tindrà sentit si s’acompanya de recursos econòmics i si s’acompanya d’altres mesures indispensables, com la ILP de l’habitatge i l’impost als pisos buits', ha reclamat el diputat.

La validació del paquet de mesures extraordinàries i urgents per a la mobilització dels habitatges provinents de processos d'execució hipotecària ha arribat al ple després que el Consell de Garanties Estatutàries hagi dictaminat, a sol·licitud del Partit Popular, que el text s'ajusta a la llei.

El diputat d'ERC Pere Bosch