Dimecres, 29 d'octubre de 2014

No volem plegar-nos de braços davant d’un estat que ni ens deixa votar ni protegir les persones més vulnerables

El diputat del Grup Parlamentari d’ERC, Pere Bosch, ha registrat al Parlament una ‘proposició de llei per modificar el Codi de Consum de Catalunya amb la finalitat d'afrontar el fenomen de la pobresa energètica i evitar que tallin el subministrament elèctric, de gas i d'aigua a ciutadans sense ocupació per manca de pagament’.

Pere Bosch ha explicat que es concreta el que es considera com a consum vulnerable: les famílies que tenen l’1’5 de l’índex de renda de suficiència més un 30% de renda per cada membre de la família. es propicia la iniciativa dels serveis socials per blindar els sectors socials més vulnerables a fi que no puguin ser privats dels serveis bàsics fonamentals. ‘No volem que aquesta proposta només sigui vàlida per a l'hivern com una moratòria, sinó que proposen que sigui vàlida per a tot l'any i tampoc ens sembla correcte allargar l'agonia del pagament del deute dels ciutadans sense mitjans econòmics, pel que advoquem per trobar mecanismes o instruments d'ajuda de les administracions’.

En aquest sentit, ha reconegut que el decret de pobresa energètica aprovat l'any passat era massa limitat, va arribar tard i ni tan sols ha complert els terminis que quedaven establerts pel que respecta als seus efectes, encara que finalment va ser recorregut pel Govern espanyol i suspès cautelarment pel Tribunal Constitucional. ’Per una banda ens rebel·lem contra la lentitud del Govern i per altra banda contra el fet que en aquest país no podem tenir ni tan sols la capacitat per a defensar les famílies més vulnerables’.

Pere Bosch, ha explicat que en una reunió amb el Departament no es va mostrar cap predisposició a engegar aquesta iniciativa i complir amb els terminis pactats i ha quantificat les persones que es beneficien de la reforma del Codi Consum en unes 500.000. ‘No volem plegar-nos de braços davant d’un estat que ni ens deixa votar ni ens permet protegir les persones més vulnerables i a més ens hem cansat d’esperar que el govern català vagi posposant el tema i s’incompleixin els terminis acordats’.

Bosch espera que la iniciativa tingui el màxim suport possible i assegura que pot afectar gairebé 500.000 persones perquè la pobresa energètica és una de les cares més visibles de la pobres al país.

El diputat d'ERC, Pere Bosch, al registre del Parlament