Dijous, 17 de maig de 2012

Bosch: ‘redueixen i menypreen el control públic de RTVE, per a controlar-la des de la Moncloa’

El portaveu d’ERC-RCat-Catalunya Sí, Alfred Bosch, ha defensat aquest dijous la tramitació com a Projecte de Llei del Decret Llei sobre RTVE perquè ‘estem davant d'un altre decret imperial. Sota el nom innocu de modificació del règim d'administració de la Corporació RTVE, assistim a un autèntic cop a la independència informativa’.

Bosch ha afirmat que ‘d’una banda, es carreguen el control parlamentari de l'ens. Redueixen i menyspreen els poders dels representants del poble, en minvar la proporció necessària per designar els administradors i, alhora, augmenten els poders palatins de la Moncloa i de l'executiu, reservant-se el control absolut d'unes emissores que paguem tots’.

Bosch ha afirmat que ‘vostès comencen expulsant diputats d'una comissió de secrets; segueixen exigint a Catalunya l'expulsió d'una gran professional com Mònica Terribas, directora de TV3, i ho rematen amb l'expulsió de la pluralitat de tots els mitjans públics’.

El portaveu independentista ha afirmat que aquest és ‘també el decret del panem et circenses, perquè primer es carreguen el respecte a la veritat i, tot seguit, pretenen compensar-ho permetent l’accés a les ràdios als camps de futbol. Aquesta combinació de censura d'una banda i de lleons de l'altra té un nom: dictadura informativa. És això, el que volen? Vostès mateixos, perquè saben molt bé, per amarga experiència, que això s'acaba pagant, pagant car. Recordin l’11M’.

Alfred Bosch