Dijous, 12 de març de 2015

Calvet: 'Treballarem perquè la transparència sigui l'eix del nou Estat: volem un nou país amb corrupció zero'

'Treballarem perquè la transparència sigui l'eix del nou Estat: volem un nou país amb corrupció zero', ha explicat aquest dijous la diputada d'ERC- Catalunya Sí Gemma Calvet, que ha estat nomenada per assessorar el Govern en matèria de Transparència.

Calvet ha recordat que, tant ella com els altres dos experts que col·laboraran amb el Govern per bastir les estructures d'Estat de la futura República Catalana -Marcel Coderch en infraestructures estratègiques, i Josep Ginesta en Hisenda i Seguretat Social- faran tasques externes d'assessorament, és a dir, sense cobrar cap sou ni tenir cap càrrec orgànic dins del Govern.

'No es tracta de fiscalitzar la tasca del Govern sinó de crear sinergies, cooperar des de la discrepància, i col·laborar amb propostes concretes per desplegar la Llei de Transparència. Es tracta de prolongar la feina que ja fem al Parlament des d'Esquerra en el marc de l'acord de legislatura i per les eleccions del 27S, perquè la Llei de Transparència catalana sigui un instrument de canvi i regeneració democràtica del nou país', ha declarat.

Calvet també ha destacat la importància de 'la metodologia de treball i la bilateralitat' perquè l'acord de col·laboració sigui un èxit. 'Esquerra s'ha ofert per entrar a Govern però el president Mas ho ha declinat en diverses ocasions: treballarem per teixir complicitats des de fora', ha puntualitzat.

El nomenament dels tres experts forma part de l'acord que van signar Artur Mas i Oriol Junqueras, que inclou la convocatòria de les eleccions del 27S amb dues grans llistes de país que compartiran full de ruta, i l'aprovació dels pressupostos de la Generalitat del 2015, als quals Esquerra ha inclòs un paquet extraordinari de 100 milions d'euros destinats a polítiques socials

La diputada Gemma Calvet atenent a la premsa