Dijous, 5 de maig de 2005

Capdevila denuncia que CIU va renunciar a les prestacions considerades d'assistència social i d'exclusiva competència autonòmica

La diputada Carme Capdevila ha denunciat que "CIU ven fum amb la Proposició de llei d'ajuts socials a les pensions més baixes", que no ha estat presa en consideració avui al Parlament. Capdevila ha recordat que "CIU va renunciar a les prestacions considerades d'assistència social i d'exclusiva competència autonòmica, a canvi d'altres consideracions pressupostàries, i perdia d'aquesta manera unes transferències que ja havien estat transferides i gestionades amb anterioritat".

Capdevila ha exposat que "amb aquest conveni de renúncia de CiU la Generalitat es va quedar sense les competències en les prestacions econòmiques d'assistència social existents en aquell moment i de la competència exclusiva" i ha afegit que "els anys posteriors no es va fer res per recuperar aquestes competències perdudes amb decisions poc encertades".

Així mateix, la diputada ha denunciat que "la proposta de CiU és excloent, ja que només fan persones perceptores de complements aquelles que acreditin estar per sota del salari mínim interprofessional i queda exclòs gran part del col·lectiu de persones perceptores de viduïtat que actualment cobren l'ajut de la Generalitat". I ha destacat "la incoherència de CIU que fa poc reclamava l'increment del topall que limita l'accés als ajuts de les pensions de viduïtat i avui les volien excloure de possibles millores en les seves prestacions".

Carme Capdevila