Dimecres, 31 de maig de 2017

Comunicat de la Coordinadora de Polítiques per a persones LGTB d'Esquerra Republicana sobre les manifestacions del Bisbe de Solsona

Arran de les opinions de contingut homòfob manifestades pel bisbe de Solsona, Xavier Novell, en la seva glossa dominical publicada el passat 21 de maig, des d’Esquerra Republicana volem manifestar el següent:

-         Expressar el nostre rebuig i condemna a les paraules homòfobes del bisbe Xavier Novell, expressades a la seva glossa dominical del passat 21 de maig, i instar al bisbe a rectificar i demanar disculpes públicament.

-         Reiterar el compromís d’Esquerra Republicana en la lluita contra la discriminació per orientació sexual o identitat de gènere i mostrar el nostre suport a les famílies monoparentals, així com a les persones i associacions del col·lectiu LGTBI davant d’unes declaracions que són clarament ofensives i discriminatòries.

-         Instar a les institucions d’aquest país a estar alerta davant de fets com aquest i a emprendre les mesures necessàries per tal garantir el respecte vers tots els ciutadans i ciutadanes i donar compliment a la Llei 11/2014 per a garantir els drets de lesbianes, gais bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia.

-         Finalment, manifestar el nostre suport a l’alcalde de Solsona, David Rodríguez, que va expressar en nom del govern municipal “el rebuig frontal a les paraules de Novell i el suport a totes les famílies monoparentals i al col·lectiu LGTBI”, a banda de contactar personalment amb el bisbe per tal de “demanar-li una rectificació o disculpa pública”.

COMUNICAT DE LA COORDINADORA DE POLÍTIQUES PER A PERSONES LGTB D'ESQUERRA REPUBLICANA SOBRE LES MANIFESTACIONS DEL BISBE DE SOLSONA