Divendres, 30 de maig de 2014

Condemna pel cas Blasco al País Valencià

Davant la sentència del dia 28 de maig de la Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia valencià (TSJ) que condemna l'exconseller de cooperació i diputat a les Corts, Rafael Blasco, a la pena de 8 anys de presó i 20 anys d'inhabilitació absoluta per a ocupació o càrrec públic per malversació de fons públics en projectes de cooperació a Nicaragua:
Denunciem la criminal utilització que per part d’un govern del PP s’ha fet, un cop més, dels pressupostos públics, en un cas –cal recordar- que no sols ha implicat l’esmentat exconseller sinó que esquitxa tota l’antiga cúpula de la Conselleria de Solidaritat, condemnada àdhuc a penes de privació de llibertat i inhabilitació per càrrecs públics.

Recordem que la sentència d’avui és sols una peça separada més d’un procés (l’anomenat procés Cooperació) que posaran sobre la taula escàndols tant o més punyents, com pot ser la pressumpta desviació de diners detinats a les víctimes del terratrèmol d’Haití que acabaren en mans d’empresaris privats.

Reiterem el nostre compromís amb un model de cooperació al desenvolupament, de solidaritat, essencialment públic, participat per tots i totes, i amb les màximes garanties de transparència, i control de la ciutadania.

Expressem la nostra solidaritat i suport a totes aquelles formacions polítiques i entitats socials del País Valencià, i compromeses amb el País Valencià, que des de bon començament denunciaren el cas de corrupció i que, dia a dia, lluiten per tal de recuperar democràticament unes institucions públiques segrestades per interessos particulars i, tal com es va demostrant, del tot il·legítims i immorals.

Edifici i camions en desús al Senegal d'un projecte de Cooperació de la Generalitat Valenciana