Dimarts, 8 de juliol de 2014

Condemnem els fets, no compartim que els jutgi l’Audiència Nacional, i no ens agrada ni la impunitat ni les penes elevades de presó que es demanaven

ERC s’abstindrà en la votació de la Mesa per demanar un recurs de cassació al Tribunal Suprem sobre la sentència de l’Audiència Nacional pels fets del Parlament el juny del 2012

El portaveu adjunt del grup parlamentari d’ERC, Pere Aragonès, ha explicat el posicionament d’abstenció que emetrà ERC demà en al votació de la Mesa del Parlament per tal de decidir si es presenta un recurs de cassació al Suprem sobre la sentència absolutòria de l’Audiència Nacional pels fets del Parlament el juny del 2012. Aragonès ha explicat que ‘no compartim els fets, ni hem compartit en cap moment que els jutgi l’audiència Nacional, no compartim la impunitat que es desprèn de la sentència ni tampoc les penes elevades de presó que demanava la fiscalia. En aquest sentit el nostre posicionament serà d’abstenció’.

Aragonès ha explicat que ‘condemnem els fets greus que van succeir al Parlament per la intimidació als diputats que volien exercir el seu deure i el seu dret de presentar els ciutadans. No ens agrada que qui resolgui sigui l’Audiència Nacional, el nostre criteri és que havia de portar el cas el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i la Mesa, on no hi era representada ERC, així ho hauria d’haver vetllat. Per altra banda el dret a la manifestació s’ha de respectar però ha de ser compatible amb el funcionament de les institucions’.

Pere Aragonès