Divendres, 7 de març de 2014

Debat sobre la cooperació al desenvolupament i la solidaritat internacional d'un #NouPaís

Esquerra Republicana ha dut a terme avui una jornada sobre la cooperació al desenvolupament i la solidaritat internacional d'un #NouPaís, en el marc de la campanya 'Diàlegs pel nou país que volem', on s'analitzen diversos àmbits sectorials i la seva possible evolució en la futura República catalana .

La jornada, que ha tingut lloc a la seu nacional del partit, ha constat de dues taules rodones. A la primera d'elles, han participat Miquel Carrillo, responsable d'Incidència Política d'Àgora Nord-Sud i president de la Comissió Sectorial de Cooperació, Pau i Solidaritat d'Esquerra Republicana, Toni Comín, professor d'ESADE, David Llistar, cofundador de l'Observatori del Deute en la Globalització, i Gabriela Serra, activista en moviments socials per la pau i solidaritat internacional. Aquesta primera taula de debat, que ha estat moderada per Miquel Casares, membre de l'executiva de la Comissió Sectorial de Cooperació, Pau i Solidaritat d'Esquerra Republicana, ha debatut sobre els nous paradigmes per la cooperació.

La segona taula rodona ha debatut sobre la transició de la cooperació catalana cap a un #NouPaís. En aquest cas, hi han participat Núria Camps, presidenta del Consell Català de Cooperació de la Generalitat de Catalunya, Francesc de Dalmases, director de la revista ONGC, Xavier Masllorens, vicepresident de la Federació Catalana d'ONG's, i Josep Sagarra, secretari del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament. El moderador d'aquesta segona taula ha estat David Minoves, exdirector general de Cooperació al Desenvolupament i Acció Humanitària de la Generalitat de Catalunya.

Han tancat l'acte Elisabet Nebreda, secretària de Política Internacional d'Esquerra Republicana i Marta Vilalta, membre de la Comissió d'Acció Exterior, Unió Europea i Cooperació del Parlament de Catalunya per Esquerra Republicana.

La propera jornada que es durà a terme en el marc dels 'Diàlegs pel nou país que volem' porta per títol 'Un #NouPaís emprenedor. Polítiques públiques motor d'una nova economia' i tindrà lloc dissabte 15 de març també a la seu nacional d'Esquerra Republicana.