Dimecres, 18 de maig de 2005

Dellunde participa en la II Marxa Internacional al mur de la Vergonya, que divideix el Sàhara Occidental

La diputada i secretària de Política Internacional, Pilar Dellunde, participarà des de demà i fins diumenge a la II Marxa Internacional al mur de la Vergonya, que divideix el Sàhara Occidental.

Dellunde ha subratllat que "després de 30 anys d'ocupació marroquí cal donar al poble saharià l'oportunitat real de decidir sobre el seu futur amb un referèndum d'autodeterminació".

La II Marxa Internacional al mur de la Vergonya comptarà amb la presència dels diputats de l'intergrup pel Sàhara al Parlament de Catalunya, del qual forma part Pilar Dellunde, a més de destacades personalitats del món de la cultura i del món associatiu català. Amb aquesta manifestació contra el mur de la Vergonya es pretén acabar amb una situació que divideix i aïlla el Sàhara Occidental i que ha causat centenars de víctimes saharianes de l'un i l'altre costat i que han volgut travessar el mur.

Aquesta II Marxa per la Pau al mur de la Vergonya vol denunciar l'actitud del Marroc, que es nega a iniciar les converses per l'aplicació del Pla Baker de l'ONU, i alhora fer una crida a totes les institucions i a la societat civil per mostrar el rebuig a l'ocupació marroquí. Durant l'estada al Sàhara Occidental els diputats s'allotjaran amb famílies als campaments de refugiats i podran copsar el dia a dia del poble saharià, privat de les llibertats més bàsiques.

Pilar Dellunde