Dilluns, 10 de març de 2014

Dia de les dones: moltes raons per continuar i moltes discriminacions per fer desaparèixer

Homes i dones que treballem per les causes de les dones vam commemorar aquest dissabte el dia 8 de març, els esforços que les dones feministes han realitzat per aconseguir la igualtat en drets, així com també millorar la justícia, la pau i el desenvolupament social.

De vegades fem una assimilació simplista i esbiaixada de mots i significats, feminisme i masclisme, el primer en defensa de les dones per ser dones i el segon ídem respecte els homes. Res d’això, les persones masclistes veuen a la dona com a un ésser inferior a l’home, també hi ha dones masclistes i el feminisme és un moviment social de denúncia que lluita per la igualtat.

Històricament pot semblar que els avenços socials aconseguits per les dones siguin conseqüència d’un progrés que va per si sol, un camí planer i lògic. Però és el contrari, la reconstrucció de fets històrics ens mostren que les dones han avançat lluitant, protagonitzant i influint.

Anna Maria Ferrer, aquesta passada setmana s’han convertit en la primera dona de la història que formarà part del Tribunal Suprem amb més de 200 anys d’existència. Com deia l'eslògan un anunci publicitari de fa anys brandy Soberano “es cosa de hombres”.

Per avançar i no retrocedir continuem i reivindiquem les transformacions socials i culturals que han de permetre plantejar un ultimàtum al patriarcat, treballem per un pacte i pensament comú entre les dones per afavorir un resposta única i col·lectiva davant els reptes de segle XXI i d’un nou estat sobirà i independent: Catalunya.

Rosa Altimiras i Rovira
Secretaria de la Dona de la Federació Regional a la Catalunya Central d’ERC