Dimecres, 21 de gener de 2015

Dones a les llistes? Sí, però a on?

Aquest 2015 se’ns presenta ple d’emocions i reptes. Vivim una onada sobiranista liderada per una ciutadania que fa dies que empeny amb força i que ja no dubta en expressar les seves opinions a cada moviment o tàctica política que surt a la llum, sigui de qui sigui, i que espera poder decidir el seu futur com a poble al més aviat possible. I enmig d’aquesta mobilització ciutadana també ens trobem en un processos electorals, el primer fixat són les eleccions municipals el dia 24 de maig. Això suposa que cadascú decidirà individualment quines persones i/o grups polítics són mereixedores de més confiança per liderar les polítiques municipals. Una de les qüestions més importants és l’elaboració, per part de la secció local, d’ una candidatura que pretén ser guanyadora, és la d’una llista de persones, les millors possibles, i amb el compromís de treballar eficientment pel municipi de manera exemplar i altruista Quin paper hem de jugar les dones en tot plegat? Doncs, si som meitat de la població en nombres absoluts, també hem de jugar el mateix paper que els homes a l’hora de legislar i executar. Ras i curt. Tant podem encapçalar una llista com tancar-la, però per decisió pròpia. Cadascuna hauria de ser en el lloc on se senti més eficient a l’hora de treballar pel seu poble. No es tracta de forçar res, moltes vegades mirem però no veiem prou bé i el que potser ens caldria és fixar-nos més i millor, amb respecte i reconeixement. Podem tenir una persona al davant a la qual no se li ha donat una oportunitat, o de la qual no s’ha tingut prou en compte la seva vàlua. Ens omplim la boca que cal una nova manera de fer política i després tenim els mateixos tics de sempre. Les dades encara són massa crues ja que en 32 anys (1979- 2011) només un 28,90% dels consistoris assoleixen la paritat o la superen. Hi ha un 62% que no l’assoleixen. A 86 ajuntaments catalans no hi ha cap dona als plens municipals. En aquest moment tant important de presa de decisions, des de la Secretaria us volem fer arribar una felicitació avançada a totes aquelles seccions locals que esteu fent l’esforç per aconseguir una paritat real, la que permet que els homes i les dones puguin complementar-se i treballar colze a colze, d’igual a igual. Si a més aconseguiu fer una llista cremallera, doncs la satisfacció serà enorme perquè ja haureu arribat a l’excel·lència formal i pràctica. Us animem a treballar per aconseguir-la . Endavant companys i companyes! Rosa Amorós Capdevila @RosaAmorosC Secretària Nacional de les Dones

Què és la violència masclista?