Dilluns, 12 de maig de 2014

Dones independents en un món rural

Després de donar moltes voltes a la qüestió, m’he decidit a fer un article, sobre allò que millor conec, les dones i com estic amb una comarca de muntanya, parlar de la relació entre dona rural i món laboral, em sembla d’allò més adient.

El món rural i tot el seu entorn, esta associat directament al rol masculí, i la presencia de la dona passa desapercebuda en la majoria de les situacions, tot i les dificultats les dones continuem treballant per assolir el seu lloc dintre d’aquest món.

Sabeu que el 15 d’octubre és el dia mundial de la dona rural, no?, gairebé ningú que no estigui vinculat al món rural ho sap, de fet moltes dones rurals no ho saben.

La dona rural, comença on la porta de casa seva queda tancada i darrera un món gairebé desconegut per la resta dels mortals. De fet jo tampoc ho sabia fins fa poc temps, vius al seu costat i cada dia et veus amb elles i et saludes amb amables somriures, però et dones compte que de portes cap a dintre no saps res de la seva forma de vida.

Les portes són sinònim de comunicació, d’interès cap a un món exterior, però no sempre és així, de vegades les portes et separen de les diferents realitats.

Les dones rurals desenvolupen un paper molt important en l’economia del seu voltant, fan de mares, esposes i filles, però també són comptables, netejadores i cuidadores i desenvolupen les feines que habitualment estan establertes com d’homes, però sense el mateix reconeixement, això és fa pales, quan visites les fires de ramaderia i veus que qui predomina el corral és el mascle o home negociant, i veus molt poques dones o cap que negociï el preu d’un cap de bestiar, i sovint aquestes dones no són valorades per la seva comunitat, per que no fan res fora del que ja està establert com un deure que ve inclòs amb el càrrec de ser dona.

Malauradament tot i els esforços generats per la nostra societat, les desigualtats entre dones i homes encara existeixen i de vegades em pregunto si no faria falta una llei de la paritat per tots els sectors, donat que encara les desigualtat persisteixen, i més de portes cap en dintre.

Com volem ajudar a d’altres dones del món, si nosaltres encara no tenim tot el camí fet, pot ser ens hauríem dir més vegades, que guapa que sóc i que valenta i amb quina força trepitjo el món i pot ser així, amb la mateixa valentia que ens demostren les dones del món rural, algun dia podríem ajudar a totes les dones del món.

Montse López
Candidata a les eleccions al Parlament Europeu