Dijous, 29 de juny de 2017

El Congrés aprova la proposta d'Esquerra per garantir la llibertat ideològica, religiosa i de culte

El Congrés dels Diputats ha aprovat aquest dijous una iniciativa d’Esquerra Republicana que demana al govern espanyol que presenti una nova llei per garantir la llibertat ideològica, religiosa i de culte abans de que finalitzi aquest any. "Ja toca renovar la llei de llibertat ideològica, religiosa i de culte, ja toca, perquè la nostra societat s'assembla poc a la de 1980", ha defensat el portaveu del grup parlamentari, Joan Tardà. La iniciativa republicana ha quedat aprovada amb 167 vots a favor, 166 en contra(PP i C's)  i 6 abstencions (PNB).

Precisament, Tardà celebra que s’hagi aconseguit aquest consens. “Celebrem que avui una majoria d'aquest Congrés li digui al govern que debati aquesta llei abans de finalitzar l'any", ha dit, després de recordar que Esquerra Republicana ha defensat reiteradament durant els darrers anys la necessitat de tenir “una nova llei per garantir la neutralitat de l'Estat i la igualtat de totes les creences, religioses o no religioses”.

La moció conseqüència d’interpel·lació urgent  demana que el Congrés dels Diputats insti el govern espanyol a presentar un Projecte de Llei Orgànica de llibertat ideològica, religiosa i de culte abans de que acabi el pròxim període de sessions, és a dir, abans de que acabi l’any 2017, substituint així l’actual llei de llibertat religiosa de 1980.

Esquerra Republicana considera necessari avançar cap a una societat més laica, on “la ciutadania pugui exercir els seus drets en llibertat i igualtat”. Tanmateix, el text de la proposta recull que l’Estat ha de mantenir “una actitud de neutralitat religiosa”, i en aquest sentit, cal actualitzar l’actual llei que està “clarament obsoleta” perquè omet la regulació i l’aplicació d’altres opcions de consciencia diferents de les religioses.

En aquest sentit, Tardà ha explicat que, un cop arribat el moment, s’haurà de debatre “de tot”, des de les exempcions fiscals per part de les confessions religioses fins a l’escenari d’un sistema educatiu laic. De fet, el portaveu republicà ha explicat que si el govern espanyol no compleix amb el mandat parlamentari, Esquerra Republicana buscarà el consens de les forces que avui han donat suport a la moció per poder presentar una proposició de llei pròpia.