Dissabte, 18 de juny de 2011

El Consell Nacional aprova les bases de funcionament del Congrés Nacional d'Esquerra

El Consell Nacional d'Esquerra ha aprovat aquest dissabte el reglament que ha de regular el procés congressual del partit que ha de culminar el proper 1 d'octubre. El reglament ha estat aprovat per una amplíssima majoria, registrant-se només un vot en blanc i cap en contra.

Els membres de la comissió redactora dels nous Estatuts que han estat ratificats avui són per Eduard López, Lluís Salvadó, Marc Sanglas, Carles Bassaganya, Ester Capella, Gerard Piñero i Àlex Dauden; la comissió redactora de la Ponència Política estarà formada per Marta Rovira, Ignasi Llorente, Cesc Iglesias, Agustí Cerdà, Eduard Thió, Jordi Soler, Lluís Pérez, Anna Peña, Isaac Albert i Oriol Illa; la comissió organitzadora estarà formada per Eduard López, Carles Bassaganya, Pilar Albiol, Ignasi Llorente i Lluís Salvadó; i finalment la sindicatura electoral estarà formada per Carles Mundó (com a president), Ramon Torrents, Aina Surià, Patrícia Gomà i Gregori Martínez.

La Comissió Organitzadora ha rebut el suport de 59 vots a favor, 12 en contra i 16 en blanc; la Sindicatura Electoral ha estat aprovada amb 73 vots a favor, 4 en contra i 10 en blanc; la Comissió Redactora d'Estatuts amb 72 a favor, 3 en contra i 12 en blanc, i la Comissió Redactora de la Ponència Política ha estat aprova amb 72 vots a favor, 2 en contra i 13 en blanc.

Tal i com ha explicat el portaveu nacional d'Esquerra, Ignasi Llorente, tant la Comissió Redactora de la Ponència Política com la Comissió Redactora d'Estatuts, previ a elevar les seves respectives propostes al proper Consell Nacional a celebrar el 23 de juliol, realitzaran un treball 'd'escoltar tothom i tots els territoris per incorporar al màxim les opinions i propostes'. La proposta de nous estatuts i de ponència política seran debatudes en primera instància en aquest Consell Nacional que obrirà una primera fase de debat i presentació d'esmenes que seran discutides en el següent Consell Nacional de setembre. Les esmenes que quedin vives al setembre seran finalment debatudes al Congrés Nacional de l'1 d'octubre.

El Consell Nacional d'aquest dissabte també ha donat el tret de sortida a la presentació de candidatures per la presidència i secretaria general d'Esquerra.

Esquerra respecta però lamenta la decisió de Carod-Rovira