Dimarts, 26 d'agost de 2014

El conseller Boi Ruiz ha de comparèixer a la Comissió de Salut del Parlament

El conseller de Salut, Boi Ruiz, haurà de comparèixer a la Comissió de Salut del Parlament de Catalunya, que tindrà lloc la setmana vinent. La diputada d’ERC, Alba Vergés, ha assegurat que ‘el lloc més adient per la compareixença és la Comissió de Salut, ja que hi serem tots els diputats que treballem temes de sanitat’.

Vergés ha explicat que ‘la nostra voluntat era que comparegués avui, però per manca de voluntat del conseller no ha estat així’. ‘Com que considerem que ha de comparèixer i la setmana que ve ja és una setmana ordinària, hem demanat convocatòria urgent de la Comissió de Salut, que es convocarà dilluns, dia 1, per dimecres, dia 3, a les 16h’, ha afegit.

La diputada independentista ha afirmat que ‘creiem que el conseller ha de comparèixer perquè en els últims plenaris es van debatre temes de salut posant èmfasi en el tema de les urgències, on nosaltres denunciàvem que era indigne que les persones estiguessin a urgències pendents de llit per ingressar a planta més de dos dies’. També ha recordat que ‘es va votar en ple que vindrien a explicar abans de l’1 d’agost la planificació per a aquest estiu’. ‘En no complir amb aquest compromís, la necessitat de comparèixer és encara més gran’, ha reblat.

Vergés ha avançat que en la compareixença del conseller ‘li preguntarem què ha fet per millorar la situació de les urgències que denunciàvem el juliol’, quan es va aprovar que es garantiria que el temps en què un pacient ha de romandre a urgències o en observació sigui l’indispensable, vetllant pel correcte drenatge a plantes dels pacients que s’han d’ingressar.

Garantia dels acords amb els ens locals

Un altre dels temes tractats a la Diputació Permanent ha estat el de la convalidació del decret per establir una clàusula de garantia als convenis que la Generalitat té signats amb els ens locals. El diputat Marc Sanglas, ha afirmat que ‘des d’ERC hi donem suport perquè d’aquesta manera es garantirà el pagament als ens locals que estiguin exercint competències per delegació de la Generalitat’. Al mateix temps, ha aprofitat per criticar la LRSAL ‘perquè atempta contra l’autonomia local i les competències de la Generalitat’.

La pagesia catalana davant del boicot rus

El darrer tema tractat ha estat el boicot rus a les exportacions de fruita i carn. El diputat d’ERC, Dionís Guiteras ha denunciat que ‘aquí s’ha vist la inoperància de les administracions espanyoles i europees a l’hora de donar resposta a la pèrdua de mercats dels pagesos catalans’. Guiteras ha insistit que ‘cal tenir veu pròpia a la Unió Europea per tal de defensar un dels sectors motor de l’economia catalana actual’. ‘Cal que les administracions responsables siguin diligents per no enfonsar milers de famílies catalanes’, ha afegit.

El conseller Boi Ruiz ha de comparèixer a la Comissió de Salut del Parlament