Dimecres, 20 de juliol de 2016

El Foro de Sao Paulo aprova una resolució de suport a l'autodeterminació de Catalunya a proposta d'Esquerra Republicana

Esquerra Republicana ha participat un any més, en qualitat de convidada, en el Fòrum de Saõ Paulo (FSP), trobada anual de referència de l’esquerra de l’Amèrica Llatina i el Carib. Juntament amb el més d’un centenar de partits, fundacions i altres organitzacions del continent americà, i amb una vintena de partits progressistes i d’esquerra europea, s'ha participat en aquesta edició que s’ha celebrat del 23 a la 26 de Juny a la ciutat de San Salvador, capital de la República de El Salvador.

Un dels temes estrella, ha estat la situació amb la que quedava el projecte europeu poques hores després que s’hagués consumat el Brexit.

La intervenció d’Esquerra Republicana va estar centrada en la valoració sobre el resultats del Brexit, en la línia de la necessitat de construir una altra Europa; i la denuncia del bloqueig del govern estatal a trobar una sortida dialogada a la justa demanda del poble català de decidir lliurement el nostre futur. Posant de relleu que no renunciem a que el govern sorgit de les urnes del 26J, per més que difícil, es posi a disposició de desbloquejar la situació, oferint un referèndum vinculant a l’escocesa en un termini màxim d’un any, els participants republicans van destacar que  tampoc esperarem eternament a que arribi aquesta oferta. Aquesta intervenció va arrencar força aplaudiments dels assistents, i va motivar la presentació d’una proposta de resolució adreçada al govern espanyol sorgit de les eleccions del 26 de Juny, de permetre al poble català a decidir lliure i democràticament si vol crear la seva pròpia república com a alternativa a seguir en el regne de Espanya. Resolució que fou aprovada pel grup de treball, complementant la Declaració Final com a mostra de solidaritat transversal de tota la regió amb el poble català.

Per part europea, val la pena mencionar la participació de Die Linke (Alemanya), els partits comunistes de Dinamarca, Suècia, França i Portugal. Per part de l’estat espanyol van intervenir Izquierda Unida y Izquierda Castellana que van centrar el seu discurs en les esperances de canvi a l’estat espanyol després de les eleccions del 26J.

En representació de l’esquerra llatinoamericana van tenir les intervencions més significatives els representats Partido Sandinista (Nicaragua), Partido dos Trabalhadores (Brasil), FLMN (El Salvador) i el partit independentista de Puerto Rico..

Imatge d''una de les trobades del foro de Sao Paulo