Dimecres, 7 de maig de 2014

El Govern català ha de seguir explicant el procés català arreu d’Europa i del món

El president del Grup Parlamentari d’ERC, Oriol Junqueras, durant  la sessió de control del Parlament ha assegurat que ‘el Govern català ha de seguir explicant el procés català , la voluntat de votar per decidir el nostre futur, arreu d’Europa i del món’.

Junqueras ha explicat que es pot constatar a la premsa internacional, als articles d’opinió i editorials de més prestigi, com ‘el món observa perplex el comportament del Govern espanyol que no vol entendre que l’administració catalana té l’obligació de respectar la voluntat del poble català, expressada al carrer i a les urnes’.

El president del Grup Parlamentari d’ERC assegura que ‘el camí democràtic que ha emprès Catalunya el protagonitzen els ciutadans, i no caurem en l’intent dels partits espanyols de voler personalitzar el procés o fer veure que algunes formacions el monopolitzen’.

Junqueras ha desitjat ‘el millor resultat a les properes Eleccions al Parlament Europeu a totes les forces que escolten la majoria de la ciutadania de Catalunya i defensen la seva voluntat de votar per decidir el futur polític del país’ i ha expressat també el desig ‘que els futurs eurodiputats treballin en conjunt com han vingut fent els darrers anys i que el Govern català col·labori en aquesta tasca a l’hora de defensar els interessos de Catalunya’.

Pregunta d'Oriol Junqueras durant la sessió de control del Parlament de Catalunya