Dimecres, 2 de juliol de 2008

El Govern destina 230.000 euros a la celebració dels Eurogames’08

El Govern de la Generalitat aportarà 230.000 euros per a la celebració dels Eurogames Barcelona’08. El programa d’aquests jocs esportius per a gais, lesbianes, transsexuals i bisexuals s’ha presentat aquest matí en una roda de premsa que ha comptat amb l’assistència, entre d’altres, de la secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania del Departament d’Acció Social i Ciutadania, Carme Porta.

Els Eurogames’08, organitzats pel col·lectiu Panteres Grogues, tindran lloc entre el 24 i el 27 de juliol. Per bé que inicialment s’adreçaven a les persones gais, lesbianes, transsexuals i bisexuals, l’esdeveniment està obert a la participació de tothom independentment de la seva orientació sexual.

Tal i com ha indicat Carme Porta, “el Govern va veure des del primer moment la conveniència de donar suport a aquest esdeveniment”. Per això, el Departament d’Acció Social i Ciutadania ha impulsat i coordinat la firma d’un conveni amb l’organització dels Jocs –conveni que implica també els departaments de Vicepresidència, Cultura, Salut, Interior i Participació i Innovació, Universitats i Empresa- per destinar 230.000 euros.

La secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania ha destacat la importància dels Jocs “com a espai de visibilització totalment necessari del col·lectiu gai, lesbià, transsexual i bisexual”. Segons ha assenyalat Carme Porta, esdeveniments com aquest “contribueixen a fer de Catalunya un país normal” i ha destacat “la vessant social, més enllà de l’esportiva, que aportaran els Eurogames”.

En aquest sentit, durant la celebració dels jocs també hi ha prevista la celebració d’una conferència internacional sobres drets humans i homofòbia així com diferents activitats culturals i espectacles oberts a la ciutadania. Tot plegat, segons ha indicat la secretària de Polítiques Familiars i Drets de Ciutadania permetrà “sumar reivindicació i festa i ajudarà a crear espais de normalització del col·lectiu”. En la mateixa línia, Carme Porta ha afirmat que “Catalunya és el marc idoni per fer-ho i ha recordat que el Govern ha impulsat algunes de les polítiques més decidides en les polítiques LGBT com la creació del Programa Gai, Lesbià, Transsexual i Bisexual, el Pla Interdepartamental, l’adhesió a l’ILGA o la creació del Consell Nacional”.

Logo Eurogames