Dimecres, 23 de febrer de 2005

El Parlament acorda demanar al Congrés que els pensions de viduïtat no s’acumulin a altres pensions en el còmput de l’IRPF

La diputada Carme Porta ha explicat avui que el vot afirmatiu d’ERC a la proposta del Parlament de demanar al Congrés que les pensions de viduïtat no s’acumulin a altres pensions en el còmput de l’IRPF és un vot conseqüent ja que “tenim una proposició de llei idèntica presentada al Congrés de Diputats amb data del 6 de juliol, una proposició no de llei de la passada legislatura que proposava el mateix en un dels seus punts i encara anava més enllà: pensions d’orfenesa, despeses per custòdia de fills a càrrec i persones dependents i aquesta proposició va ser rebutjada per CiU i PP”.

Porta ha retret CiU que hagi llençat ara aquesta iniciava quan la passada legislatura "aquesta proposta no va prosperar perquè CiU no va voler i ara la presenten quan saben que en poc temps es debatrà al Congrés de diputats". La diputada ha acusat CiU de que "ara desperten la seva sensibilitat envers les vídues quan durant els anys que el seu suport va ser necessari pel govern de Madrid no van fer res per solucionar aquest problema".

Porta ha destacat que "ha hagut de ser ara amb el canvi de Govern a Catalunya cap a unes directrius de catalanisme polític quan s’ha vist un autèntic impuls de les polítiques socials". La diputada ha explicat que "ningú no pot apropiar-se d’aquesta proposta que ha rebut el suport majoritari dels grups representats al Parlament i si cal en canvi celebrar aquest nou impuls que viu Catalunya cap a la solució de les problemàtiques de diferents sectors de la societat".

Carme Porta