Dijous, 2 de juliol de 2015

El Parlament aprova tancar els Centres d'Internament per a Estrangers

La comissió de Justícia i Drets Humans del Parlament ha aprovat aquest dijous a la tarda el tancament del Centres d'Internament d'Estrangers. Amb els vots favorables de CIU, ERC, PSC, ICV i CUP, la comissió ha aprovat una resolució que insta la Generalitat a exigir al Govern de l'Estat a 'iniciar un procés que condueixi al tancament progressiu dels Centres d'Internament per a Estrangers', atès que la normativa vigent no obliga a que existeixin aquests centres. El text recorda, també, que es poden aplicar mesures cautelars alternatives a l'internament, com la presentació periòdica davant l'autoritat, el dipòsit de documentació, l'obligació de residir a un indret determinat o la llibertat vigilada.

Aquesta ha estat una de les conclusions del grup de treball de revisió del model CIE, en què la plataforma Tanquem els CIE, SOS Racisme i la Fundació Migra Studium demanaven al Parlament que reclamés el tancament del CIE de la Zona Franca de Barcelona.

'Quan la comissió de Justícia i Drets Humans va demanar visitar el CIE, se'ns va denegar. I quan vam aconseguir visitar-lo, vam poder comprovar que la situació era lamentable, tal i com denunciaven els informes que ens havien arribat'
, ha lamentat la presidenta de la comissió i diputada d'ERC Gemma Calvet.

El grup de treball del CIE, a més, anirà al ple el Parlament per debatre el text aprovat en comissió.

Fruit del treball de mesos, també s’han aprovat altres conclusions, com que l’internament preventiu i sistemàtic de tota persona estrangera en situació administrativa irregular que no hagi comès cap delicte és contrari al dret a la llibertat, o que les identificacions efectuades pels cossos de seguretat no poden ser arbitràries ni estar motivades pel perfil ètnic.

La presidenta de la comissió i diputada d'ERC Gemma Calvet.