Divendres, 25 d'abril de 2014

El Parlament de Catalunya aprova una nova partida de 2,4 milions d’euros per a la inserció de persones en risc d’exclusió

El portaveu adjunt del grup Parlamentari d’ERC, Oriol Amorós, ha celebrat l’aprovació de la moció que ha proposat al Ple del Parlament i que representarà ‘l’aprovació d’una nova partida de 2.399.000 euros durant l’exercici del 2014 per donar suport a un model d’intervenció orientat a millorar l’eficiència en la inserció laboral de persones amb dificultats d’inserció en el mercat ordinari i amb risc d’exclusió social’.

Amorós ha destacat que pel que fa a la intermediació laboral ‘a diferència del model espanyol on s’estan desballestant els serveis públics d’ocupació’, amb aquesta moció, ‘s’acorda garantir que el paper central de la intermediació laboral el farà el SOC i que si hi ha col·laboració amb agents privats aquests seran les empreses d’inserció i les entitats d’acció social garantint que no es destinarà ni un euro públic a la d’intermediació laboral privada que no tingui com a prioritat atendre els col·lectius més desafavorits’.

El diputat d’ERC, portaveu en temes de treball, ha denunciat en la seva intervenció la reducció dels 440 milions que rebia Catalunya el 2011 als 170 que tindrà el 2014, una reducció en el tema que hauria de ser el més important: la lluita contra l’atur.

Amorós ha explicat que per als aturats de més de 45 anys es demana a l’Estat que es recuperin les bonificacions a la contractació dels majors de 45 anys, recuperar les prestacions per a persones aturades de més de 45 anys en els termes anteriors al RD 20/2012 de 13 de juliol, que fixi el salari mínim interprofessional en 969€ per tal que compleixi amb les recomanacions de la Carta Social Europea que recomanen que sigui equivalent al 60% del salari mitjà.

La moció aprovada a instàncies d’ERC i presentada per Oriol Amorós també demana a la Generalitat que els aturats de llarga durada participin en l’avaluació dels serveis del SOC, i posar en marxa accions de comunicació per fomentar que els empresaris valorin mes positivament les competències dels aturats majors de 45 anys.

Oriol Amorós