Dijous, 17 de novembre de 2016

El Parlament demana l’indult del sindicalista Andrés Bódalo

El Parlament ha aprovat aquest matí a la comissió de Treball una proposta de resolució que demana 'sumar-se a la petició d’indult del sindicalista Andrés Bódalo'. Bódalo fa front a una condemna de tres anys i mig de presó 'per l’únic delicte de defensar els seus companys i els drets de milers de jornalers d’Andalusia', en una protesta pacífica que, al 2012, va sortir al carrer en favor dels drets socials del món rural andalús. La proposta ha estat aprovada amb els vots de Junts pel Sí, la CUP i CSQP, que presentaven el text conjuntament.

La proposta de resolució considera que la resposta va ser 'desproporcionada' i manifesta 'la seva solidaritat i suport' tant al sindicalista com als vaguistes que s’han mobilitzat per demanar la llibertat del regidor de Jaén en Común.

El diputat d'Esquerra Republicana Chakir El Homrani ha volgut mostrar públicament la seva 'solidaritat' amb Andrés Bódalo, a qui considera que s'ha tractat de manera desproporcionada.

El Parlament demana l’indult del sindicalista Andrés Bódalo