Dijous, 23 de juliol de 2015

El Parlament demana el tancament dels Centres d'Internament per a Estrangers a Catalunya

El ple del Parlament ha aprovat aquest dijous una resolució que insta la Generalitat a exigir al Govern de l'Estat que inicïi un procés de tancament progressiu dels Centres d'Internament per a Estrangers. El text de conclusions del Grup de Treball de Revisió del Model dels Centres d’Internament d'Estrangers al·lega que la normativa vigent no obliga a que existeixin aquests centres i que es poden aplicar mesures cautelars alternatives a l’internament, com la presentació periòdica davant l’autoritat, el dipòsit de documentació, l'obligació de residir a un indret determinat o la llibertat vigilada.

'El Parlament ha estat útil donant suport a la campanya 'Tanquem els CIE' per defensar els Drets Humans'
, s'ha felicitat la presidenta de la comissió de Justícia i Drets Humans i diputada d'ERC Gemma Calvet en referència a la campanya duta a terme per la plataforma Tanquem els CIEs, SOS Racisme i la Fundació Migra Studium, que demanava al Parlament que treballés per tancar el CIE de la Zona Franca de Barcelona.

'Ens cal un nou país per poder decidir les nostres polítiques d’asil: la realitat global i les desigualtat creixents al món ens obliguen a reflexionar i a no acomodar-nos en unes polítiques d'immigració que són clarament indignes'
, ha conclòs Calvet.

Calvet durant la intervenció al ple