Divendres, 27 d'octubre de 2017

El Parlament proclama la República de Catalunya

El Parlament aprova la Proposta de Resolució conjunta de Junts pel Sí i la CUP sobre els efectes del referèndum de l’1 d’octubre

El Parlament de Catalunya ha proclamat la República de Catalunya després que prosperés la Proposta de Resolució conjunta de Junts pel Sí i la CUP sobre els efectes del referèndum de l’1 d’octubre. La portaveu de Junts pel Sí, Marta Rovira, ha afirmat avui al Parlament que es funda un nou país a Catalunya i ha defensat que aquesta és l’única sortida que li queda a Catalunya perquè l’Estat no bloquegi sistemàticament tots els avenços aprovats democràticament. “Avui fundem un nou país sobre aquests principis i sobre aquesta dignitat. Fem-ho!”, ha sentenciat Rovira fent referència als principis de pau i democràcia. “Som aquí per complir el mandat de l'1-O, vam guanyar el referèndum i cal protegir els drets. Hem d'estar a l'alçada de la dignitat", ha afegit.

"Catalunya ja no es pot governar sense els seus ciutadans. Avui comencem un nou camí, hem de construir un país millor", ha afirmat la portaveu del grup, que ha defensat que no hi ha una altra sortida: “No tenim alternativa, la incapacitat de l'Estat davant les demandes de Catalunya no són dels temps que vivim de pau i democràcia". "Construir un estat significa que el poder de l'Estat no pot estar mai sobre el poder de la gent", ha dit la portaveu.

La portaveu de Junts pel Sí ha recordat que "Catalunya sempre ha ofert vies de diàleg, obert, sincer, honest i que no signifiqués renúncies de la gran majoria de catalans", però aquest sempre ha estat impossible amb l’Estat perquè el menysté o no compleix els acords. "Hi ha una majoria democràtica i legal a favor de la independència, però per sobre el diàleg hi ha la unitat d'Espanya, com sempre", ha afirmat. I ha denunciat que s’han bloquejat tots els avenços aprovats al Parlament i han anat més enllà: "Ja no els serveix el bloqueig polític, volen eliminar una part de la cambra intervenint les institucions democràtiques".
De fet, Rovira ha denunciat que els diputats independentistes estan patint una persecució que impedeix que puguin treballar amb normalitat i complir el mandat democràtic. “Fa més de dos anys que alguns diputats estem intentant tirar endavant el que els ciutadans ens han encomanat però no podem perquè ho bloquegen: mesa i govern querellats, 1.000 ferits per la policia i Guàrdia Civil, 700 alcaldes citats a declarar, escorcolls i detencions, citacions a la Guàrdia Civil i policia nacional, campanya prohibida, clausura webs, amenaces polítiques constants d'il·legalitzacions i afusellaments. Si us plau, demani a la policia de paisà que no ens segueixin més, només volem exercir els nostres drets”, ha afirmat. “No vull que em facin fotografies quan surti de casa per acompanyar la meva filla a l'escola”, ha afegit. “Això és persecució política pel que pensem”, ha sentenciat.

Rovira ha defensat també que un cop fet el pas cap a la República caldrà treballar amb tota aquella gent que no hi està d’acord o que té dubtes per incloure’ls i que se sentin partícips de la nova República: "Sabem que hi ha gent que no vol la independència. És essencial que s'incorporin al procés constituent per pluralisme", ha conclòs.

La secretària general d'Esquerra Republicana, Marta Rovira, en un moment de la seva intervenció al Parlament com a portaveu de Junts pel Sí