Dimecres, 1 de juliol de 2015

Esquerra Republicana rebutgem la Llei mordassa, nou atac contra la llibertat d'expressió i de manifestació

Avui ha entrat en vigor la nova llei espanyola de seguretat ciutadana, coneguda popularment com a Llei mordassa. Es tracta d'una llei que pretén limitar drets democràtics fonamentals, com la llibertat d'expressió, de manifestació i de reunió, institucionalitzant l'estat policial. En la situació actual de desballestament de l'Estat del benestar, el govern del PP necessita eines per controlar la indignació i la rebel·lia ciutadana.

La Llei mordassa significa un retrocés en els drets fonamentals ja que preveu multes de fins a 600.000 euros per manifestacions no comunicades davant institucions com el Congrés, el Senat o els Parlaments o de 30.000 euros per intentar impedir un desnonament. També troba sancionable negar-se a mostrar el DNI al cos policial corresponent quan l'autoritat ho requereixi o enregistrar imatges d'agents antiavalots que apareguin colpejant manifestants. A més, considera un agreujant participar en manifestacions amb la cara tapada. La col·locació de pancartes o adhesius o fer pintades a edificis públics també comporten multa a partir de 600 euros. La normativa també estableix un mecanisme per fer legals les anomenades 'devolucions en calent' a la frontera de Ceuta i Melilla.

Des d'Esquerra Republicana expressem el nostre rebuig cap a una una llei que suposa una involució dels drets civils fonamentals en qualsevol democràcia i que ens retorna a unes èpoques de repressió que ja haurien d'estar superades.

Intervenció al Congrés del diputat d'Esquerra Republicana Joan Tardà

Entrada en vigor de la Llei mordassa