Dijous, 28 de juliol de 2005

ERC celebra la decisió històrica de l’IRA d’abandonar definitivament la lluita armada

La secretària de Política Internacional, Pilar Dellunde, ha felicitat telefònicament els dirigents del Sinn Féin “pel resultat de la seva aposta de conduir el moviment nacional irlandès per la independència a través d’una solució del conflicte que descarta l’ús de la violència i aposta per una via estrictament política”.
Dellunde destaca que “aquest ha estat un procés intern difícil i sense precedents, que ha acabat amb un compromís que ha de ser un pas decisiu pel compliment dels Acords de Divendres Sant”.

La secretària de Política Internacional recorda que el comunicat de l’IRA és la resposta al que Gerry Adams va emetre el 6 d’abril de 2005 on demanava un gest per a la Pau a l’Ulster. Dellunde encoratja els republicans irlandesos “a aprofitar aquesta oportunitat, en un moment on ha crescut el recolzament de la societat irlandesa pel seu projecte de reunificació i el compromís d’avançar en aquest procés per assolir una pau justa i duradora promovent els objectius democràtics, la igualtat i la justícia social”.

Pilar Dellunde