Dimecres, 8 de juliol de 2015

ERC celebra que el Parlament hagi aprovat la llei d'igualtat efectiva entre dones i homes

Esquerra Republicana celebra que el ple del Parlament hagi aprovat aquest dimecres al vespre la llei d'igualtat efectiva entre dones i homes. Un text que persegueix que el dret fonamental d'igualtat entre dones i homes s'exerceixi de manera efectiva en els àmbits polític, econòmic, social i cultural.

'Ens cal una norma perquè encara som molt lluny de la igualtat efectiva entre homes i dones’, ha lamentat la diputada d'ERC Rosa Amorós, recordant que les estadístiques posen de manifest que segueix existint una clara discriminació cap a les dones, que es tradueix en salaris més baixos, ocupacions més precàries, major responsabilitat en les tasques de la llar i l’atenció a les persones, dificultats per accedir a la direcció de les empreses i per conciliar la vida laboral i personal, i amb la violència masclista com l’expressió més terrible de discriminació.

'La llei que avui aprovem és, de fet, una norma bàsica necessària que, depenent de la voluntat del govern que la desplegui, serà més o menys efectiva, més o menys ambiciosa. Perquè verbs com impulsar, fomentar, promoure o contribuir malauradament encara hi són presents. Cal una bona dosi de convicció i valentia, i calen els recursos econòmics suficients, per tirar-la endavant i convertir aquests verbs en altres com garantir, crear o assegurar'
, ha declarat Amorós.

El text estableix que tant en la contractació com en l'atorgament d'ajuts es prioritzin les empreses i entitats que tinguin plans d'igualtat, determina que hi ha d'haver paritat als òrgans col·legiats, i insta el Govern a aplicar la transversalitat de gènere en totes les seves actuacions, inclosa l’elaboració de pressupostos. A més, inclou un règim sancionador en casos d'incompliment, crea un distintiu català d'excel·lència empresarial en matèria d'igualtat, i un observatori de la igualtat de gènere adscrit a l'Institut Català de les Dones.

'Necessitem la República Catalana per poder garantir el compliment de la llei. Només podrem ser lliures entre iguals'
, ha dit Amorós.

La diputada d'ERC Rosa Amorós, durant la intervenció al ple