Dimarts, 30 de maig de 2017

ERC demana al Congrés la cessió de la comissaria de Via Laietana i insta els partits a recolzar la proposta

Esquerra Republicana de Catalunya ha presentat una Proposició no de Llei a la Comissió d'Interior del Congrés dels Diputats demanant la cessió a la ciutat de la Jefatura Superior de Policía de Via Laietana. El president del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, ha explicat la iniciativa assegurant que "Ciutat Vella és un barri dens i demana equipaments que són molt necessaris". Bosch ha posat de relleu que la proposta té més sentit que mai "quan s'està discutint la reforma de Via Laietana".

"Emplacem tots els partits polítics presents al consistori que defensin aquesta idea a Barcelona i a Madrid. Una instal·lació tan important per als veïns de Ciutat Vella s'ha de reivindicar a tot arreu", ha assegurat Bosch. "Si els grups que aquí diuen estar d'acord amb la iniciativa actuen de forma coherent, l'èxit de la proposició està assegurat", ha assenyalat.

La iniciativa proposa reconvertir l'edifici en un centre memorialístic de la repressió franquista a Catalunya, tot i que Bosch ha explicat que si finalment el centre de memòria s'acaba ubicant als espais de la Model, caldrà definir els futurs usos conjuntament amb els veïns.

El president del Grup Municipal d'Esquerra Republicana a l'ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch