Dimecres, 29 d'octubre de 2014

ERC demana al Govern negociar amb rigor i visió de futur davant la pèrdua del segon múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals

El diputat del Grup Parlamentari d’ERC, Sergi Sabrià, ha afirmat en una pregunta la conseller de la presidència que la reducció del múltiplex per a TVC ‘no és un tema tècnic. Això és mentida i és ofensiu. Es tracta d'un nou cop al Govern català i als ciutadans, que fa content el lobby de la telefonia i redueix l'oferta del català a la televisió’, ha denunciat.

Sabrià ha explicat que el múltiplex incorporat l’any 2004 i que ens havia de garantir poder ser un país normal: garantint una oferta completa en català i possibilitant la reciprocitat amb IB3 i Canal 9 (televisions que també ens feien un país més normal). Alhora ens va permetre tenir una reserva d’espai per a la innovació tecnològica, un espai que finalment va donar lloc al TV3 en HD (Alta Definició), ara desapareix.

Actualment hi ha espai pel segon Múltiplex i ho demostra el fet que el Govern espanyol el 2011 planifica el futur del 4G i ho fa complint la mateixa normativa europea i sense suprimir cap canal. ‘No cal ser molt savi per entendre que es tracta un nou cop al Govern català i als ciutadans de Catalunya, que fa content al Lobby de la telefonia. Un govern espanyol que retirant el Multiplex cedeix a la voluntat de la Unión de Televisiones Comerciales Associadas, les quals acaben de perdre 9 canals i per tant quota de pantalla’.

Sabrià ha preguntat ,quines accions s’han fet el darrer any? S’ha preparat alternatives? o no i ara la única opció és llogar al Grup Godó? Llogar un canal o dos? Podrem mantenir la qualitat de l’HD o l’haurem de comprimir més?

Tots els canals a tot el territori

Davant la possibilitat que el senyal dels grups A3Media i Mediaset es deixi de rebre en alguns punts del territori, el diputat d’ERC ha demanat que ‘treballem amb visió de futur. Per tant cerquem primer solucions abans de prendre solucions dràstiques que no agraden a ningú. Si ens queixem de perdre un Multiplex, amb tota la raó i el que fem després és negar a 500.000 catalans una part dels canals, que potser alguns d’ells no miren mai, però d’altres si, perdem tota la raó. Negociem, busquem una solució, però no apaguem canals a Agullana, Olot, Arenys de Mar, Berga, Foixà, Martorell i fins a 500.000 ciutadans’.

‘Fem-ho amb visió de futur, perquè a la futura Catalunya-Estat, serem, nosaltres qui posarem les condicions, qui fixarem les quotes de TV de proximitat, qui fixarem per llei la presència de la llengua. Però també qui convidarem a tothom a ser-hi, això si complint la normativa. Convidant a tothom a ser-hi en funció de la disponibilitat d’espectre, d’acord, però convidant a tothom. Perquè la nostra manera de ser no és la de l’Estat, nosaltres no som d’apagar canals, ens agradin més, menys o no ens agradin gens’, ha reblat.