Diumenge, 5 de maig de 2013

ERC fa una crida a tots els que volen fer un pressupost social a avançar la consulta

El portaveu adjunt d'Esquerra Republicana de Catalunya al Parlament, Oriol Amorós, fa una crida a tots els que volen fer un pressupost social a accelerar l’exercici del dret a decidir, a avançar la consulta. Amorós celebra que ahir Joan Herrera, d’ICV, situés el problema que viu Catalunya en el maltracte fiscal de l’Estat espanyol. Ara bé, Amorós diu que ‘si del que es tracta és de tensionar la legalitat, tensionem-la per construir una solució als nostres problemes i no per a fer uns pressupostos que nos es poden complir i això no ens porta res’.

Segons Amorós, és l’hora de ‘preparar-nos per tenir una agenda propia i gestionar els nostres recursos’. ‘Joan Herrera planteja tensionar la legalitat desobeint el sostre de dèficit, en canvi, per a ERC és més important fer-ho per construir l’agència tributària pròpia, per construir una solució als nostres problemes, perquè sabem que el pressupost és incomplible i inassumible i que no resoldrà els problemes del país’.

Sobre la cimera sobre el dret a decidir de demà dilluns, el portaveu adjunt d’ERC afirma que ‘per poder fer un pressupost social i rellançar l’estat del benestar a Catalunya, primer hem d’exercir el dret a decidir’. Per tant, ‘fem una crida a tots els que volen fer un pressupost social a avançar la consulta’, ha afegit Amorós.

Ha realitzat aquestes declaracions en el marc de la trobada del grup de comunicació 2.0 d’Esquerra Republicana, a Mollet del Vallès. Preguntat per les paraules d’ahir d’Enric Millo, portaveu del PP, en el sentít de presentar ja el pressupost català o trencar el pacte entre CiU i ERC, Amorós ha dit: ‘El senyor Millo sempre està posant pals a les rodes i ERC, en canvi, el que fa és tirar del carro’.

Oriol Amorós