Dilluns, 15 d'octubre de 2001

ERC homenatja el president Lluís Companys en el 61è aniversari del seu afusellament

Amb una marxa de torxes fins als glacis de Santa Helena, on va ser afusellat per l'exèrcit espanyol, a les 6 del matí han començat els actes d'homenatge a Lluís Companys, coincidint amb el 61è aniversari del seu assassinat. I a les 11, al Fossar de la Pedrera, s'ha fet l'ofrena floral a la tomba del que va ser president de la Generalitat i dirigent d'ERC. En les seves intervencions, el secretari general d'ERC, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha recordat que Lluís Companys va ser afusellat precisament per ser el president de Catalunya elegit democràticament i ha tornat a emfatitzar, prenent com a figura Companys, que les idees de catalanitat i progressisme sempre han anat plegades al nostre país. En referència al cap de l'Estat Major de la Defensa, l'almirall Antonio Moreno Barberá, que va afirmar que l'exèrcit està disposat a actuar davant de qualsevol actuació que posi en perill "la nació espanyola",-tot i que després va ser rectificat pel ministre de defensa, Frederico Trillo-, Carod ha alertat que el militar va dir en veu alta el que pensen molts mandataris de l'actual govern espanyol, fent referència implícita a la cada cop més oberta ofensiva uniformadora del PP.