Divendres, 11 de març de 2016

ERC i DiLl presenten la primera iniciativa conjunta al Congreso per augmentar el Salari Mínim

Els grups d'Esquerra Republicana i de DiLl al Congreso han presentat aquesta tarda la primera iniciativa conjunta amb la qual insten el Govern espanyol a augmentar el Salari Mínim Interprofessional (SMI). 'L'objectiu és fer-ho de manera progressiva i en el termini de la present legislatura, fins arribar als 12.000€/any, i posteriorment, assolir el nivell dels països del nostre entorn europeu' asseguren els portaveus Joan Tardà, d'Esquerra Republicana, i Francesc Homs de DiLl.

Els dos grups coincideixen a assegurar que els costos de la crisi no s'han repartir de manera equilibrada sinó de forma desigual i injusta, i que ara que els indicadors econòmics apunten ala recuperació, 'és necessari adoptar mesures que permetin avançar en la reducció de la desigualtat, en la lluita contra l pobresa i en aproximar-nos als països més pròspers del nostre entorn' asseguren. En aquest sentit, cal recordar que Espanya és actualment un dels països amb el SMI més baix (655,20€/mes) respecte dels seus veïns europeus: França, 1.467€/mes; Alemanya, 1.473 €/mes; Regne Unit, 1.529 €/mes; i Irlanda, 1.546 €/mes. 'En altres paraules, països que tenen un PIB per capita al voltant de un 50% superior a l'espanyol, tenen un salari mínim un 100% superior”, apunten.

El diputat d'Esquerra Republicana, Jordi Salvador, que defensa la PNL, ha assegurat que 'és urgent recuperar el poder adquisitiu dels treballadors pitjor remunerats. Sinó, posaríem en risc allò que hem de protegir: un sistema econòmic i social que ofereixi treballs i vides dignes als nostres ciutadans, que incentivi augments de la productivitat i que ens permeti mantenir prestacions i serveis públics adequats. En definitiva es tracta de recuperar tot allò que s'ha perdut els últims quatre anys”.

Carles Campuzano, portaveu adjunt del grup de Democràcia i Llibertat, recorda a més que Espanya va signar la Carta Social Europea; i d'acord amb aquesta, el SMI ha d'augmentar fins que assoleixi el 60% del salari mitjà net. 'Un salari mínim tan baix com l'espanyol no només és injust i anticompetitiu, sinó que és incompatible amb l'Estat del Benestar', destaca Campuzano.

El diputat d'Esquerra Republicana al Congreso, Jordi Salvador, defensa la PNL per augmentar el Salari Mínim