Dimecres, 6 de maig de 2015

ERC insta el Govern a accelerar la posada en marxa del pla de lluita contra l'atur dels majors de 45 anys

El diputat del Grup Parlamentari d'ERC Oriol Amorós ha demanat aquest dimecres al Govern que acceleri la posada en marxa el programa Grans Actius, de lluita contra l’atur de les persones de més de 45 anys.

'La població aturada de més de 45 anys s'ha multiplicat un 258% durant els darrers cinc anys de crisi, i avui configuren el 35% del total dels aturats i representen la majoria dels aturats de molt llarga durada', ha alertat Amorós, que també ha recordat que aquest col·lectiu requereix una especial atenció perquè quedar-se sense feina a partir dels 45 anys té efectes greus sobre el càlcul de les pensions de les persones aturades.

'El canvi tecnològic accelerat expulsa constantment del mercat els treballadors de més de 45 anys: cal focalitzar els esforços en la formació al llarg de la vida'
, ha reclamat Amorós.

El diputat republicà també ha instat el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, que el pla de lluita contra l'atur de majors de 45 anys de la Generalitat estigui consensuat amb el Parlament i els agents socials.

A més, Amorós ha sol·licitat al Govern que exerceixi les seves competències en inspecció laboral en el conflicte de Movistar ja que, malgrat els beneficis milionaris que té la multinacional espanyola, imposa jornades inacabables a molts dels seus assalariats, que treballen per sota dels estàndards de seguretat.

El diputat del Grup Parlamentari d'ERC Oriol Amorós durant la intervenció al ple.