Dimecres, 8 de juliol de 2015

ERC insta el Govern a intensificar les mesures per promoure els acolliments familiars

La diputada d’ERC Agnès Russiñol ha instat aquest dimecres el Govern a prendre noves mesures per promoure els acolliments familiars dels infants en situació de desemparament.

'L’acolliment familiar és un gest altruista que té com a objectiu proporcionar un entorn familiar a un infant en situació de desemparament. Però falten famílies d’acollida: no n’hi ha prou. I això vol dir que no hem sabut traspassar a la societat la importància que tenen', ha alertat Russiñol.

Per això, la diputada ha preguntat a la consellera de Benestar Social, Neus Munté, quines mesures duu a terme la Generalitat per promoure els acolliments familiars, sobretot pels infants de 0 a 3 anys que hi ha als centres residencials. Tot i que Munté ha explicat que la situació dels infants vulnerables ha millorat –el percentatge d’infants de 0 a 6 anys en centres residencials ha caigut del 16% al 2012 al 13% avui, segons ha explicat-, Russiñol considera que calen més esforços.

'Cal avançar en la igualtat d’oportunitats dels nens i nenes que estan tutelats per la Generalitat, un col·lectiu especialment vulnerable, perquè no tenen xarxa. Per això aquest col·lectiu ha de ser prioritzat en la implementació de polítiques públiques del Govern', ha dit la diputada republicana.

Actualment, a Catalunya hi ha 7.000 infants en mesura protectora. Les dades mostren que la mesura de protecció més habitual és l’acolliment en família extensa, seguida per l’acolliment en centres residencials d’acció educativa i l’acolliment en família aliena.

La diputada d'ERC Agnès Russiñol