Dimecres, 29 d'abril de 2015

ERC insta el Govern a respondre a la suspensió de la Llei catalana d'Acció Exterior amb 'més i millor presència al món'

El diputat del Grup Parlamentari d'ERC i vice-secretari general d'Internacional del partit, Jordi Solé, ha demanat aquest dimecres al Govern que respongui a la suspensió cautelar per part del Tribunal Constitucional de la Llei Catalana d'Acció Exterior amb 'més i millor presència directa al món: un estat que no ens deixa votar no ens pot representar bé, ni de cara endins ni de cara enfora'.

'El recurs del TC veu en la llei catalana l'intent de projectar el nostre país a l'exterior amb competències il·limitades en Acció Exterior, i es preocupen perquè ens definim com a país. No es preocupin: Catalunya acabarà esdevenint un actor de ple dret a nivell internacional però tot al seu temps, aquesta és una llei autonòmica i acabarà superada però no pel recurs del TC sinó per la voluntat democràtica del nostre país'
, ha declarat Solé.

En aquest sentit, el diputat ha instat el Govern a respondre a 'l'enèsim brot de neocentralisme del PP' mantenint el desplegament de les delegacions catalanes al món i reforçant el paper de la diplomàcia pública catalana.

'Més que un recurs es tracta d’una atzagaiada a l'acció exterior de Catalunya i a la pròpia jurisprudència del TC, i una estirada d'orelles al Parlament per haver-se atrevit a fer una de les poques lleis d'exteriors que existeixen a nivell subestatal'
, ha lamentat.

El diputat del Grup Parlamentari d'ERC Jordi Solé, durant la intervenció al ple