Dimecres, 12 de març de 2014

ERC presenta al Parlament de Catalunya propostes concretes per lluitar contra la pobresa

El portaveu adjunt del grup Parlamentari d’ERC, Oriol Amorós, en la seva intervenció durant el debat monogràfic sobre la pobresa al Parlament ha volgut deixar clar que l’objectiu dels republicans és ‘donar la resposta que el país necessita, la resposta que la gent espera. És per això que abordem aquest ple com una oportunitat per a fer-ho, i l’abordem des del coneixement de la realitat, l’honestedat en les propostes, el compromís amb la realitat i la defensa d’un model de societat amb més llibertat, més igualtat i més fraternitat’.

Oriol Amorós ha deixat clar en la seva diagnosi que l’Estat espanyol no serveix avui els seus ciutadans sinó que legisla i actua al servei d’una casta extractiva .És per això, ha explicat Amorós que ‘des d’Esquerra Republicana diem prou, volem tocar el dos, no volem seguir en mans dels que ens espolien cada any un 8,5% del nostre PIB per fer polítiques antisocials i treballar al servei d’elits extractives. I per tot això és tant important posar en mans dels ciutadans de Catalunya el futur polític. Per a fer un país més democràtic al servei de la ciutadania amb un estat de benestar més fort i una economia al servei dels qui treballen. I per això és tant important que en aquest procés hi siguem tots, que ningú quedi enrere.’

El diputat republicà ha enumerat una sèrie de propostes concretes que tenen com a objectiu abordar seriosament el debat de la redistribució de la riquesa: iniciar la tramitació de la Renda Garantida de Ciutadania, abordar la reforma de la Renda Mínima d’Inserció, garantir el dret a l'habitatge, crear un fons social d'habitatge, lluitar contra la pobresa energètica, ampliar les beques menjador i recuperar els ajuts a les famílies amb infant a càrrec. 'Volem amb aquestes i altres propostes donar resposta immediata. Volem, també, dibuixar el camí cap a una societat més lliure i igualitària, amb plenes capacitats per a totes les persones. Volem combatre la desigualtat i eradicar la pobresa’, ha conclòs.

Oriol Amorós