Dijous, 23 de gener de 2014

ERC presenta al Parlament una moció per millorar l’atenció dels infants i dels joves extutelats a Catalunya

Esquerra Republicana ha presentat avui una moció al Parlament de Catalunya sobre l’atenció dels infants i dels joves extutelats a Catalunya. La diputada d’ERC, Agnès Russiñol, ha afirmat que ‘aquest és un col·lectiu especialment vulnerable que ha de ser prioritzat en el disseny i implementació de les polítiques públiques del nostre país’. Russiñol ha recordat que ‘el sistema de protecció té com a objectiu principal la normalització, el fet de donar a aquests nens les mateixes oportunitats que tenen els altres infants’.

Segons Russiñol, ‘el sistema de protecció a la infància necessita ressituar l’escolaritat en una posició més central i prioritària, tant amb els nens i nenes dels quals té la tutela com dels joves extutelats’. La diputada republicana ha explicat que des d’ERC ‘creiem urgent i necessària una articulació entre el sistema de protecció social i el sistema educatiu a fi de garantir les actuacions compensatòries que facin possible una major igualtat d’oportunitats educatives’. La proposta d’Esquerra Republicana es basa en ‘prioritzar l’educació a través de les quanties de les prestacions i pensions de les quals són beneficiaris els infants o els adolescents que estan sota mesures de tutela o guarda’.

L’objectiu central de la moció, ha assegurat Russiñol, és ‘que els recursos derivats de les prestacions i pensions de la seguretat social hagin d’anar destinats a reforçar l’educació dels infants i adolescents tutelats i joves extutelats’. ‘Per reforçar l’educació aquest col·lectiu proposem garantir, com a mínim, que aquests disposaran de classes de reforç escolar, espais diferenciats dins els centres aptes per a l’estudi, beques per dur a terme estudis universitaris o de formació professional que cobreixin l’habitatge i la manutenció fins a la finalització dels mateixos i gratuïtat en les matrícules universitàries’, ha afegit.

Per últim, Russiñol ha reiterat que ‘els infants tutelats i els joves extutelats és un col·lectiu especialment vulnerable que necessita que s’hi dediquin tots els recursos que facin falta per garantir-hi la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’educació’.

Agnès Russiñol

24.1.2014
Russiñol presenta una moció per millorar l'atenció dels infants i dels joves extutelats a Catalunya
VEURE