Dijous, 9 de maig de 2013

Simó: ‘Amb aquesta llei es tanca un cercle i s’obre una porta a una societat justa i igualitària’

Simó reitera el compromís d’ERC per fer possible la llei, una llei que tanca un cercle de lluita de molts anys del col•lectiu LGTB i obre una porta a una societat justa i igualitària.

El Grup Parlamentari d’ERC, a través de la Vicepresidenta 1a de la cambra, Anna Simó, ha registrat aquesta tarda al Parlament la llei contra la LGTBfòbia, conjuntament amb altres grups de l’oposició, PSC, ICV-EUiA i la CUP.

ERC referma així la seva adhesió al ‘compromís per una llei contra la homofòbia’, impulsat per diverses entitats del col•lectiu LGTB durant la passada campanya electoral i que reclamava l’aprovació d’una llei contra la homofòbia en el transcurs del primer any d’aquesta legislatura.

Simó ha explicat que ‘amb aquesta llei es tanca un cercle de lluita de molts anys del col•lectiu LGTB i s’obre una porta a una societat justa i igualitària’. La portaveu d’ERC a la comissió d’Igualtat ha destacat ’l’orgull que representa com a grup parlamentari quan un col•lectiu a qui va adreçada una llei se la fa completament seva, això vol dir que hi ha hagut un procés participatiu real i així és com haurien de néixer totes les lleis’.

Aquesta llei és una reivindicació de fa dècades del moviment LGTB. ERC va impulsar un primer projecte de llei durant la seva etapa al Govern de Catalunya, que va ser debatut i aprovat amb les entitats en el marc del Consell Nacional LGTB. Simó ha agraït la lluita i la insistència del col•lectiu LGTB i el compromís dels partits signants expressat en els seus programes electorals i complert amb la signatura de la proposició i el treball que començarà amb la seva tramitació.

Pel que fa als grups que no han signat la proposició de Llei els representants del col•lectiu han demanat llibertat de vots pels seus diputats i que tinguin la sensibilitat i la bona voluntat que ha de permetre acabar amb la violència que pateix el col•lectiu en diferents àmbits de la vida quotidiana.

Anna Simó ambmembres d'entitats LGTB